Skip to main content

Globitel’s SpeechLog Retail solution adopted by one of Kuwait’s largest telecom operators in record-fast roll-out


Amman, Jordan – (ARAB NEWSWIRE.COM) – Globitel, a leading telecom and customer experience solutions provider, is proud to announce that it has successfully deployed its SpeechLog Retail for one of Kuwait's telecom companies, rolling out the state-of-the-art solution across 50 shops—and more than 200 customer service agents—in record time.

 

Globitel's SpeechLog Retail system allows businesses to seamlessly evaluate and monitor their sales representatives, observing and tracking interactions with customers and deriving valuable data and insights in order to enhance their customer service operations. The solution employs audio and video recording tools alongside advanced, AI-powered facial and vocal recognition technology in order to evaluate the appearance, sentiments, and overall quality of customer service representatives' in-person interactions with customers.

Commenting on Globitel's most recent business achievement, the company's Managing Partner, Fadi Qutaishat, said, "Winning this contract is a testament to our solution's proven ability to capture large swaths of data in order to determine how well shops and agents are performing their customer service functions."

"Our goal," Qutaishat continued, "was to deploy SpeechLog Retail as rapidly as possible, so that our client could immediately begin deriving value from the solution. Our team managed to roll out the solution across more than 50 shops in record time—meeting our ambitious deadline with time to spare! As one of our top-selling solutions, SpeechLog Retail is now supporting our client's operations in Kuwait, helping them achieve higher rates of customer satisfaction across all their retail shops."

Globitel's newest telecom partner in one of the MENA region's largest telecom operators. The company has adopted SpeechLog Retail as part of its strategic efforts to further prioritize its relationships with customers, adding value through every customer interaction at every touchpoint. As always, Globitel is eager to serve as a trusted partner in helping clients achieve their vision for the future of their business.

About Globitel

Established in 1996, Globitel has maintained a commitment to technology innovation by providing advanced software solutions and high-quality products for customers in various industry verticals, including telecom service providers, financial service providers, contact centers, government agencies, educational institutions, and healthcare providers. Globitel has offices in Jordan, Saudi Arabia, UAE, Egypt, and Iraq.

Follow Globitel on LinkedIn (Globitel), Twitter (@globitel_int), Facebook (@Globitel.solutions) and subscribe to YouTube (Globitel Solutions) for the latest product news.

 

###

This press release is issued through Arab Newswire (www.arabnewswire.com) – a newswire service for Arab World, Middle East and North Africa (MENA), and it is distributed by EmailWire™ (www.emailwire.com) – the global newswire service that provides Press release distribution with guaranteed results™.

 

Comments

Popular posts from this blog

15 عامًا من الاحتفال بالنجاح: XM Arabia تتألّق في معرض الفوركس دبي 2025 GoldenGatePR   [المدينة / البلد / التاريخ] – نودّ أن نعرب عن خالص امتناننا لكلّ متداول وشريك انضمّ إلينا في معرض الفوركس دبي 2025 في 06 و07 أكتوبر، حيث حصلنا على جائزة "Best Leading Partner Program" ولكلّ من شارك في ندوتنا الحصريّة المجانيّة مع أفراميس ديسبوتيس. XM Arabia – الراعي الرسمي لحدث الفوركس الذي حاز على رقمين قياسيّين عالميّين من موسوعة غينيس بعد انتهاء معرض الفوركس دبي 2025 ونجاح ندوتنا المجانيّة، نودّ في XM،  أن نشكركم على مشاركتكم التي جعلت هذين الحدثين ناجحين. لقد تمكّننا من إضافتهما إلى لائحة الإنجازات الأساسيّة في رحلتنا التي بدأت منذ 15 عامًا وسَعت إلى ضمان التميّز. هذا العام، حظينا في XM Arabia بشرف الحصول على الجائزة المرموقة " Best Leading Partner Broker "، تقديرًا لالتزامنا المستمرّ ببناء شراكات دائمة ومكافأة الولاء الذي لا بضاهى من خلال أحد أكثر برامج الشراكة تنافسيّة في المجال المالي. خلال هذا الحدث، سررنا بلق...
    دراسة جديدة: تحسن جودة النوم لدى الشباب الذين يتناولون الجوز يومياً دراسة تعد الأولى من نوعها تكشف عن الدور الذي قد يلعبه الجوز كغذاء طبيعي داعم للنوم   ISTANBUL, Türkiye – ( ARAB NEWSWIRE ) يشير بحث علمي جديد نُشر في مجلة Food & Function إلى أنّ تناول حصة يومية من الجوز تعادل قبضة يد تقريباً (40 غراماً أو نحو 1.5 أونصة) مع وجبة العشاء، قد يُسهم في تحسين جودة النوم بشكل عام والتقليل من الشعور بالنعاس خلال النهار لدى الشباب الأصحاء..1*   سعى باحثون من جامعة برشلونة إلى دراسة التأثيرات المحتملة لتناول الجوز يومياً على بعض المؤشرات الحيوية في البول (مثل 6-SMT، وهو منتج ثانوي لهرمون الميلاتونين)، وعلى معايير جودة النوم (زمن الخلود إلى النوم، عدد مرات الاستيقاظ بعد النوم، كفاءة النوم)، إضافة إلى النعاس النهاري. وقامت الدراسة بتقييم تأثير تناول 40 غراماً من الجوز يومياً مع وجبة العشاء، على مدى ثمانية أسابيع، لدى 76 شاباً وشابة أصحاء تتراوح أعمارهم بين 20 و28 عاماً (85% منهم من الإناث)، وقد خضع المشاركون لمرحلتين متعاقبتين: مرحل...
BingX وجون تيري يتعاونان لتقديم دليل النجاح في مؤتمر TOKEN2049 في سنغافورة   دبي  ( ARAB NEWSWIRE ) – اختتمت BingX ، منصة تداول العملات المشفرة الرائدة وشركة الذكاء الاصطناعي في مجال Web3، مشاركتها المميزة في TOKEN2049 سنغافورة، أكبر فعالية للعملات المشفرة في العالم، حيث شاركت كـ الراعي الرئيسي للحدث. وعلى مدار يومين، عرضت BingX دورها الريادي في التقاطع بين الذكاء الاصطناعي وتقنية البلوكشين، مؤكدة مكانتها في القطاع من خلال الشراكات، والخطابات الرئيسية، والتفاعل مع المجتمع.   وكان من أبرز لحظات مشاركة BingX حضور أسطورة نادي تشيلسي لكرة القدم جون تيري، الذي انضم إلى BingX ضمن شراكتهما المستمرة. هذا العام، تمحورت الشراكة بين BingX وتشيلسي حول موضوع مشترك بعنوان "مدرب على العظمة"، حيث شاركت فيفيان لين ، الرئيسة التنفيذية للمنتجات في BingX، تيري في جلسة حصرية تناولت مفاهيم القيادة، والعمل الجماعي، وبناء الثقة — وهي قيم تتقاطع في عالمي كرة القدم والتمويل. وخلال الجلسة، ركز كل من لين وتيري على النقاط التالية:   عقلية الفوز: ا...