Skip to main content

Oral Care Market Analysis - Industry Growth Report 2025

Asia Pacific is estimated to account for the largest share of the oral care market, followed by Europe.


(BLOGGERS NETWORK) Oral hygiene awareness is one of the major contributors to market growth in the overall oral care market. Factors such as the rise in the prevalence of dental diseases and the growing awareness about oral healthcare are expected to drive the growth of the market.

Global Market Size -
The global oral care market is projected to reach USD 53.3 billion by 2025 from USD 44.5 billion in 2019, at a CAGR of 3.0%.

Download PDF Brochure - 
https://www.marketsandmarkets.com/pdfdownloadNew.asp?id=80546246

Top Leaders -
• Colgate-Palmolive Company (US) is a global leader in the toothpastes and manual toothbrushes market. The company provides advanced oral care products for kids and adults. High investment in R&D enables the company to develop new and advanced toothpastes and toothbrushes for the oral care market. The company invested approximately USD 289 million in 2016 in R&D. Though the company has a rich product portfolio of toothpastes and toothbrushes, the company does not offer denture products and prosthesis cleaning solutions.

• The Procter & Gamble Company (US) is a pioneer in the oral care market. P&G has a strong product portfolio comprising around ten category-based business units and about 65 brands. Its flagship products in the oral care market include Crest and Oral-B toothpastes and toothbrushes. The company aims to focus on the discovery and development of technologically advanced oral care products. For example, the company is currently focusing on the development of a smartphone-connected toothbrush, a device which gives personalized advice to people for brushing.

Some of the other players competing in this Oral Hygiene Market are Unilever plc. (UK), GlaxoSmithKline plc. (UK), Johnson & Johnson (US), Koninklijke Philips N.V. (Netherlands), GC Corporation (Japan), Dr. Fresh, LLC (US), 3M Company (US), Lion Corporation (Japan), Church & Dwight Co, Inc. (US), Sunstar Suisse S.A. (Switzerland), Ivoclar Vivadent AG (Liechtenstein), Henkel AG & Company, KGaA (Germany), Jordan AS (Norway), Panasonic Corporation (Japan), Dentaid Ltd. (UK), Kao Corporation (Japan), LG Household & Health Care Ltd. (South Korea), Dabur India Ltd. (India), The Himalaya Drug Company (India), Patanjali Ayurved Ltd. (India), Supersmile (US), Ranir, LLC. (US), Young Innovations, Inc. (US), and Ultradent Products, Inc. (US).

Get Sample copy of the study - 
https://www.marketsandmarkets.com/requestsampleNew.asp?id=80546246

Geographic Over view –
In 2019, the Asia Pacific is estimated to account for the largest share of the Oral Hygiene Market, followed by Europe. The dominant share of the Asia Pacific is attributed mainly to the rising geriatric population, growing prevalence of dental diseases, increasing focus of prominent players on emerging Asian countries, increasing healthcare expenditure (coupled with the rising disposable income), rising awareness on oral healthcare, and the willingness to spend more on dental care. Other factors, such as the rising number of dental professionals, along with the growing number of dental visits, will further support the growth of the oral care market in this regional segment during the forecast period.

Contact:
Mr. Aashish Mehra
MarketsandMarkets™ INC.
630 Dundee Road
Suite 430
Northbrook, IL 60062
USA: +1-888-600-6441
sales@marketsandmarkets.com

 

###

This news release was first published at EmailWire.Com

https://www.emailwire.com/release/1114053-Oral-Care-Market-Analysis-Industry-Growth-Report-2025.html
 

Comments

Popular posts from this blog

15 عامًا من الاحتفال بالنجاح: XM Arabia تتألّق في معرض الفوركس دبي 2025 GoldenGatePR   [المدينة / البلد / التاريخ] – نودّ أن نعرب عن خالص امتناننا لكلّ متداول وشريك انضمّ إلينا في معرض الفوركس دبي 2025 في 06 و07 أكتوبر، حيث حصلنا على جائزة "Best Leading Partner Program" ولكلّ من شارك في ندوتنا الحصريّة المجانيّة مع أفراميس ديسبوتيس. XM Arabia – الراعي الرسمي لحدث الفوركس الذي حاز على رقمين قياسيّين عالميّين من موسوعة غينيس بعد انتهاء معرض الفوركس دبي 2025 ونجاح ندوتنا المجانيّة، نودّ في XM،  أن نشكركم على مشاركتكم التي جعلت هذين الحدثين ناجحين. لقد تمكّننا من إضافتهما إلى لائحة الإنجازات الأساسيّة في رحلتنا التي بدأت منذ 15 عامًا وسَعت إلى ضمان التميّز. هذا العام، حظينا في XM Arabia بشرف الحصول على الجائزة المرموقة " Best Leading Partner Broker "، تقديرًا لالتزامنا المستمرّ ببناء شراكات دائمة ومكافأة الولاء الذي لا بضاهى من خلال أحد أكثر برامج الشراكة تنافسيّة في المجال المالي. خلال هذا الحدث، سررنا بلق...
    دراسة جديدة: تحسن جودة النوم لدى الشباب الذين يتناولون الجوز يومياً دراسة تعد الأولى من نوعها تكشف عن الدور الذي قد يلعبه الجوز كغذاء طبيعي داعم للنوم   ISTANBUL, Türkiye – ( ARAB NEWSWIRE ) يشير بحث علمي جديد نُشر في مجلة Food & Function إلى أنّ تناول حصة يومية من الجوز تعادل قبضة يد تقريباً (40 غراماً أو نحو 1.5 أونصة) مع وجبة العشاء، قد يُسهم في تحسين جودة النوم بشكل عام والتقليل من الشعور بالنعاس خلال النهار لدى الشباب الأصحاء..1*   سعى باحثون من جامعة برشلونة إلى دراسة التأثيرات المحتملة لتناول الجوز يومياً على بعض المؤشرات الحيوية في البول (مثل 6-SMT، وهو منتج ثانوي لهرمون الميلاتونين)، وعلى معايير جودة النوم (زمن الخلود إلى النوم، عدد مرات الاستيقاظ بعد النوم، كفاءة النوم)، إضافة إلى النعاس النهاري. وقامت الدراسة بتقييم تأثير تناول 40 غراماً من الجوز يومياً مع وجبة العشاء، على مدى ثمانية أسابيع، لدى 76 شاباً وشابة أصحاء تتراوح أعمارهم بين 20 و28 عاماً (85% منهم من الإناث)، وقد خضع المشاركون لمرحلتين متعاقبتين: مرحل...
BingX وجون تيري يتعاونان لتقديم دليل النجاح في مؤتمر TOKEN2049 في سنغافورة   دبي  ( ARAB NEWSWIRE ) – اختتمت BingX ، منصة تداول العملات المشفرة الرائدة وشركة الذكاء الاصطناعي في مجال Web3، مشاركتها المميزة في TOKEN2049 سنغافورة، أكبر فعالية للعملات المشفرة في العالم، حيث شاركت كـ الراعي الرئيسي للحدث. وعلى مدار يومين، عرضت BingX دورها الريادي في التقاطع بين الذكاء الاصطناعي وتقنية البلوكشين، مؤكدة مكانتها في القطاع من خلال الشراكات، والخطابات الرئيسية، والتفاعل مع المجتمع.   وكان من أبرز لحظات مشاركة BingX حضور أسطورة نادي تشيلسي لكرة القدم جون تيري، الذي انضم إلى BingX ضمن شراكتهما المستمرة. هذا العام، تمحورت الشراكة بين BingX وتشيلسي حول موضوع مشترك بعنوان "مدرب على العظمة"، حيث شاركت فيفيان لين ، الرئيسة التنفيذية للمنتجات في BingX، تيري في جلسة حصرية تناولت مفاهيم القيادة، والعمل الجماعي، وبناء الثقة — وهي قيم تتقاطع في عالمي كرة القدم والتمويل. وخلال الجلسة، ركز كل من لين وتيري على النقاط التالية:   عقلية الفوز: ا...